Login Problems with Microsoft Internet Browser
Several users have experienced problems logging in using Internet Explorer
Solutions
- The quick solution:
Avoid using Internet Explorer. Instead try using a different browser such as Firefox, Chrome, Safari or Opera
- Fix the login-issue with Internet Explorer:
You can try to add the journal URL (web-page-address) to Trusted sites in Internet Explorer (microsoft support page).
Instructions:
- Open Internet Explorer by clicking the Start button, and then clicking Internet Explorer.
- Navigate to the website that you want to add to a specific security zone.
- Click the Tools button or, gears icon and then click Internet Options
- Click the Security tab, and then click a security zone (Local intranet, Trusted sites, or Restricted sites).
- Click Sites
- If you clicked Local intranet in the previous step, click Advanced.
- The website should be shown in the Add this website to the zone field. Click Add.
- If the site is not a secure site (HTTPS), clear the Require server verification (https:) for all sites in this zone check box.
- Click Close, and then click OK (or click OK twice if you clicked Local intranet in step 4).
Innloggingsproblemer med Microsoft Internet Explorer
Flere brukere har hatt problemer med å logge inn til tidsskriftet med Internet Explorer
Løsninger
- Den raske løsningen:
Unngå Internet Explorer. Prøv i stedet en annen nettleser som Firefox, Chrome, Safari eller Opera
- Fiks innloggingsproblemet med Internet Explorer:
Prøv å legge til tidsskriftets nettstedsadresse som sikkert område i Internet Explorer. (microsoft supportside, engelsk)
Fremgangsmåte:
- Åpne Internet Explorer.
- Velg tannhjulet øverst i høyre hjørne
- Velg alternativer for Internett
- Velg fanen Sikkerhet
- Trykk på Klarerte områder
- Velg knappen Områder og legg til URL (webadressen) til tidsskriftet