Skyvelære (While Attempting to Balance)
DOI:
https://doi.org/10.7577/information.v2i2.738Sammendrag
The video Skyvelære (While Attempting to Balance) portrays the 11th International Pyrheliometer Comparison Event (IPC-XI). Here, metrologists representing 45 different countries, accomplished the meticulous calibration of their Pyrheliometers, an instrument for measuring the energy emitted form the sun. Realized by artist Ellen Røed as part of her fellowship in artistic research at Bergen National Academy of Art and Design, it constitutes a reflection on the production of knowledge.
Composed of the words sliding and knowing, the norwegian term Skyvelære means caliper, a device which, by means of a set edge and a variable slide operated by the thumb, can be used to measure distance and depth in great detail. In the video, the production and use of units and set reference points are presented as a social project in which people relate to the world collectively.
The video was part of the final result of Røeds fellowship project that was presented as a solo exhibition in 2013. Here, the video was presented as a projection with surround sound. In this number of In Formation the video is presented as an individual piece of video art, accompagnied with a text.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Forfattere som publiserer med dette tidsskriftet må være enige i følgende vilkår:
a) Forfattere beholder opphavsrett, men gir tidsskriftet rett til første publikasjon med arbeidet, samtidig som artikkelen er lisensiert under en Creative Commons Attribution-lisens som tillater andre å dele arbeidet med en anerkjennelse og referanse til forfatterskap og første publikasjon i dette tidsskriftet.
b) Forfattere må ikke inngå separate, ytterligere kontraktsmessige ordninger for eksklusiv distribusjon av artikkelens publiserte versjon av arbeidet (for eksempel legge det til et institusjonelt arkiv eller publisere det i en fagbok), uten referanse en anerkjennelse av hvor artikkelen først ble publisert. Dette gjelder for eksempel artikler som publiseres i Nordisk Barnehageforskning og som senere blir del av et doktorgradsarbeid. Da er det viktig å ha tydelige referanser til hvor og når artikkelen er publisert første gang.
c). Forfattere kan ikke legge inn sine arbeid på nettet eller publisere dem i en doktoravhandling (for eksempel i institusjonelle arkiv eller på en hjemmeside) før eller under innsendings- og fagfellevurderingsprosessen, da dette kan skape uorden i referansesystemet til artikkelen.