Relating Systems Thinking and Design II. Theoretical Evolution in Systemic Design
DOI:
https://doi.org/10.7577/formakademisk.1237Emneord (Nøkkelord):
Systems Thinking, Systemic Design, Theoretical EvolutionSammendrag
We have joined two issues of FORMakademisk to accommodate two sets of articles developed from remarkable early work presented at the 2013 Relating Systems Thinking to Design Symposium in Oslo. We organized these papers into a theory set, and a set for practice of systemic design, although most of these theoretical works are deeply informed by design and planning practices. The theory issue, Theoretical Evolution in Systemic Design, comprises the perspectives of scholars contributing new work crossing the former boundaries between systems theory and design thinking.

Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
- Forfatteren(e) beholder sin opphavs- og kopieringsrett til eget manuskript, men gir tidsskriftet varig rett til 1) å fremføre manuskriptet for offentligheten i den opprinnelig publiserte digitale form, og 2) å registreres og siteres som første publisering av manuskriptet.
- Forfatteren må selv forvalte sine økonomiske kopieringsrettigheter overfor eventuell tredjepart.
- Tidsskriftet gir ingen økonomisk eller annen kompensasjon for innsendte bidrag, medmindre det er gjort særskilt avtale om dette med forfatteren(e).
- Tidsskriftet plikter å arkivere manuskriptet (inklusive metadata) i den opprinnelig publiserte digitale form, i minst ett dertil egnet åpent tilgjengelig langtidsarkiv for digitalt materiell, som for eksempel i de norske universitetenes institusjonsarkiv innen rammen av NORA-samarbeidet.
Verket vil bli publisert OpenAccess med en Creative Commons 4.0-lisens som tillater alle å lese, dele og tilpasse innholdet, også kommersielt, under lisensvilkårene:
Dette verket må tilskrives/ krediteres på riktig måte, en lenke må gis til CC-BY 4.0-lisensen, og endringer som er gjort må angis på en rimelig måte, men ikke på noen måte som antyder at lisensgiveren støtter deg eller din bruk.