Personal exploration: Serendipity and intentionality as altering positions in a creative process
DOI:
https://doi.org/10.7577/formakademisk.1461Emneord (Nøkkelord):
ceramics, creativity, documentation, reflection, personal knowledge, walkingSammendrag
Artists and designers have recently begun to take an active role in contextualising the creative process in relation to their practice. Thus, understanding how the creative mind proceeds has been supplemented with knowledge obtained inside the creative process. In this way, the spheres of knowledge, material thinking and experience that are fostered through creative work have become entangled and embedded as elemental parts of the research process. This article is based on documentation and reflection of the author’s creative practice in contemporary ceramic art at the beginning of 2015. The article discusses how the creative process proceeds by alternating between two positions: serendipity and intentionality. By describing the different phases of the process, it reveals the interplay between the diverse range of activities and how these gradually construct the creative process
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
- Forfatteren(e) beholder sin opphavs- og kopieringsrett til eget manuskript, men gir tidsskriftet varig rett til 1) å fremføre manuskriptet for offentligheten i den opprinnelig publiserte digitale form, og 2) å registreres og siteres som første publisering av manuskriptet.
- Forfatteren må selv forvalte sine økonomiske kopieringsrettigheter overfor eventuell tredjepart.
- Tidsskriftet gir ingen økonomisk eller annen kompensasjon for innsendte bidrag, medmindre det er gjort særskilt avtale om dette med forfatteren(e).
- Tidsskriftet plikter å arkivere manuskriptet (inklusive metadata) i den opprinnelig publiserte digitale form, i minst ett dertil egnet åpent tilgjengelig langtidsarkiv for digitalt materiell, som for eksempel i de norske universitetenes institusjonsarkiv innen rammen av NORA-samarbeidet.
- Lesere av tidsskriftet kan ta utskrift av de fremførte manuskriptene under samme betingelser som gjelder ved kopiering av fysiske eksemplar. Dette innebærer at masseframstilling av fysiske eksemplar, eller framstilling av eksemplar for kommersielle formål, ikke er tillatt uten etter avtale med forfatteren(e).