Characteristics of an effective secondary school design thinking curriculum
DOI:
https://doi.org/10.7577/formakademisk.1626Sammendrag
This study examines the effectiveness of course materials, design methods and teaching strategies in a design thinking-based curriculum. As part of a multiple case study, we developed, ran and studied an interaction design course for Canadian students in grade 9 and grade 10 (14–15 years old). We gathered qualitative data in the forms of interviews of students and teachers at the end of each class and at the end of the course, and we observed their activities and performance throughout the course. We also evaluated the curriculum by tracking the changes we made and justifying the intentions behind these curriculum modifications in the context of the research. From this research, three main curriculum characteristics were found to be essential for a design thinking course to be effective and engaging: experiential activities, real-world applications and characterised consequences. We recommend that design educators consider these characteristics.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
- Forfatteren(e) beholder sin opphavs- og kopieringsrett til eget manuskript, men gir tidsskriftet varig rett til 1) å fremføre manuskriptet for offentligheten i den opprinnelig publiserte digitale form, og 2) å registreres og siteres som første publisering av manuskriptet.
- Forfatteren må selv forvalte sine økonomiske kopieringsrettigheter overfor eventuell tredjepart.
- Tidsskriftet gir ingen økonomisk eller annen kompensasjon for innsendte bidrag, medmindre det er gjort særskilt avtale om dette med forfatteren(e).
- Tidsskriftet plikter å arkivere manuskriptet (inklusive metadata) i den opprinnelig publiserte digitale form, i minst ett dertil egnet åpent tilgjengelig langtidsarkiv for digitalt materiell, som for eksempel i de norske universitetenes institusjonsarkiv innen rammen av NORA-samarbeidet.
- Lesere av tidsskriftet kan ta utskrift av de fremførte manuskriptene under samme betingelser som gjelder ved kopiering av fysiske eksemplar. Dette innebærer at masseframstilling av fysiske eksemplar, eller framstilling av eksemplar for kommersielle formål, ikke er tillatt uten etter avtale med forfatteren(e).