Gå til hovedinnholdet Gå til navigasjonsmenyen Gå til bunnteksten

FormAkademisk

  • Nyeste
  • Arkiv
  • Om
    • Tidsskriftet
    • Innleveringer
    • Redaksjon
    • Kontakt
    • OJS3 bruksanvisning
Søk
  • Registrer
  • Logg inn
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 11 Nr. 3 (2018): Tegning. Temanummer.

Vol 11 Nr. 3 (2018): Tegning. Temanummer.

					Se Vol 11 Nr. 3 (2018): Tegning. Temanummer.

Et temanummer om tegning i forbindelse med feiringen av Tegneskolens 200-årsjubileum.
Temaredaksjonen har bestått av Arild Berg, Karen Brænne, Karen Disen, Nina Schott Frisch og temaredaktør Theodor Barth. 

Publisert: 2018-11-05

Hele utgaven

  • pdf (English)

Redaksjonelt

  • Editorial. Drawing in Artistic Research – Whence and Wherefore?

    Theodor Barth
    • pdf (English)
  • Tegneundervisning og (poly)tekniske idealer
    Europeisk utvikling i norske forhold

    Mathilde Sprovin
    • pdf

Artikler

  • Begynnaropplæring i teikning
    Ein analyse av teiknemetodar

    Karen Brænne, Janne Heggvoll
    • pdf
  • Modelling as a fundament for creativity

    Nina Scott Frisch
    • pdf (English)
  • Experimental psychology and visual artwork
    Notes from the laboratory

    Stine Vogt
    • pdf (English)
  • Hvordan øke bevisstheten om den førspråklige dimensjonen av det kroppslige nærværet i tegning?

    Christian Montarou
    • pdf
  • Striper
    Sett i lys av Schillers begreper om menneskets grunndrifter i form

    Arild Berg, Karen Disen
    • pdf
  • Participation in hybrid sketching

    Arild Berg
    • pdf (English)
  • Når tilskueren tegner
    Minnehandlinger og formidling av sensitive emner i det 21. århundre

    Hilde Kramer
    • pdf
  • Drawing as performance
    The Greenroom: A new perspective on empowerment through education

    Theodor Barth
    • pdf (English)

Ny innlevering

Ny innlevering

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

Informasjon

  • For lesere
  • For forfattere
  • For bibliotekarer

ISSN: 1890-9515

Lisens

Arbeidene er lisensiert under
Creative Commons Navngivelse 4.0 Internasjonal (CC BY 4.0).

Driftet av

Universitetsbiblioteket OsloMet

Om informasjonskapsler på journals.oslomet.no