Design Learning for Tomorrow — Design Education from Kindergarten to PhD
DOI:
https://doi.org/10.7577/formakademisk.1409Emneord (Nøkkelord):
DRS//CUMULUS, design education, sustainable developmentSammendrag
This issue of FORMakademisk is built upon papers from the DRS//CUMULUS Oslo 2013 conference — 2nd International Conference for Design Education Researchers — at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences (HIOA) 14-17 May 2013 in Oslo. The conference was a cooperative event between the Design Research Society (DRS) and the International Association of Universities and Schools of Design, Art and Media (CUMULUS), and hosted by the Faculty of Technology, Art and Design at HIOA. The theme for the conference was Design Learning for Tomorrow — Design Education from Kindergarten to PhD. The conference received an overwhelming response both ahead of the conference, with 225 admitted papers, and during the conference with 280 delegates from 43 countries listening to 165 presentations and having a good time in Oslo. The last day of the conference was the 17th of May, Norway National Day, with traditional songs and a children’s parade in the centre of Oslo.
We see this positive response to the conference as a growing awareness of perceiving design in a broad interdisciplinary perspective in support for a better tomorrow. For years the Design Literacy Research Group, with a base at HIOA in Oslo, has promoted the idea that sustainable design solutions should include more than ‘professional’ designers; they should also include the general public as ‘conscious’ consumers and decision makers with responsibility for quality and longevity, as opposed to a ‘throw-away’ society.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
- Forfatteren(e) beholder sin opphavs- og kopieringsrett til eget manuskript, men gir tidsskriftet varig rett til 1) å fremføre manuskriptet for offentligheten i den opprinnelig publiserte digitale form, og 2) å registreres og siteres som første publisering av manuskriptet.
- Forfatteren må selv forvalte sine økonomiske kopieringsrettigheter overfor eventuell tredjepart.
- Tidsskriftet gir ingen økonomisk eller annen kompensasjon for innsendte bidrag, medmindre det er gjort særskilt avtale om dette med forfatteren(e).
- Tidsskriftet plikter å arkivere manuskriptet (inklusive metadata) i den opprinnelig publiserte digitale form, i minst ett dertil egnet åpent tilgjengelig langtidsarkiv for digitalt materiell, som for eksempel i de norske universitetenes institusjonsarkiv innen rammen av NORA-samarbeidet.
- Lesere av tidsskriftet kan ta utskrift av de fremførte manuskriptene under samme betingelser som gjelder ved kopiering av fysiske eksemplar. Dette innebærer at masseframstilling av fysiske eksemplar, eller framstilling av eksemplar for kommersielle formål, ikke er tillatt uten etter avtale med forfatteren(e).