Gå til hovedinnholdet Gå til navigasjonsmenyen Gå til bunnteksten

Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling

  • Nyeste
  • Arkiv
  • Oppslagstavle
  • Om
    • Nordlysfoto
    • Tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Kontakt
  • Innleveringer
Søk
  • Registrer
  • Logg inn
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 2 (2017)

Vol 2 (2017)

					Se Vol 2 (2017)
Publisert: 2017-02-23

Vitenskapelige artikler

  • Fra fagarbeider til yrkesfaglærer: Førsteårsstudenters opplevelser av undervisning og veiledning i akademiske skriveferdigheter

    Marit Lindset, Britt Karin Støen Utvær
    • PDF
  • Læreplananalyse ved fag-/svenneprøven, forankret i arbeidslivets kompetansekrav

    Bjørn Wilhelm Bjelke
    • PDF
  • Profesjonsrettet lærerutdanning for yrkesfag - dagens undervisning og opplevelse av relevans

    Ann Lisa Sylte, David Jahanlu
    • PDF
  • Samarbeid mellom masterstudenter i yrkespedagogikk og deres kolleger på egen arbeidsplass

    Anne Karin Larsen
    • PDF
  • Hva er yrkesdidaktikk i dagens yrkesopplæring i skole?

    Kari Henriette Hansen
    • PDF
  • Elevskap mot frafall i videregående skole

    Odd Arne Thunberg, Svein-Erik Andreassen
    • PDF
  • En LUR tur i fjæra, Hvordan kan vi utvikle undervisning på yrkesfaglærerutdanningen som ivaretar helhet og sammenheng?

    Åse Strand, Klara Rokkones, Hanne Karlsen
    • PDF
  • Bestyrkende faktorer som fremmer en positiv overgang fra skole til varig arbeidslivstilknytning for elever i lærekandidat-ordningen.

    Nils Breilid, Eva Dyrnes
    • PDF
  • Teori og praksis i yrkesfaglige læreplaner – myter og realiteter

    Halvor Spetalen
    • PDF
  • Endringsbehov i norsk yrkesopplæring? - Elevers, lærlingers og yrkesfaglæreres erfaringer med yrkesopplæring i Vg1

    Daniel Bødtker-Lund, Kari Henriette Hansen, Grete Haaland, Inger Vagle
    • PDF
  • «Den tredje vei»: En studie av elevers opplevelse av å være lærekandidat.

    Klara Rokkones
    • PDF

Ny innlevering

Ny innlevering

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

Informasjon

  • For lesere
  • For forfattere
  • For bibliotekarer

Om SJVD

Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling - SJVD er et vitenskapelig fagfellevurdert tidsskrift for publisering av artikler knyttet til fag- og yrkesopplæring, læring på arbeidsplassen, fagskole, yrkesfaglærerutdanning og annen profesjonsutdanning.

SJVD inviterer nasjonale og internasjonale vitenskapelige bidrag på engelsk og skandinaviske språk.

ISSN: 2464-4153

Driftet av

Universitetsbiblioteket OsloMet

Om informasjonskapsler på journals.oslomet.no