Mål tid(en): Dramaturgiske og kunnskapsteoretiske implikasjoner til en pragmatisk estetikk
DOI:
https://doi.org/10.7577/information.v3i2.1210Abstract
Artikkelen tar utgangspunkt i begreper fra den pragmatiske estetikken for å undersøke og analysere forholdet mellom estetisk erfaring og læring i en kunstpedagogisk praksis. Transformasjon, symbolsk interaksjon og erfaringshandlinger er sentrale begreper for analysen. Begrepene er valgt som verktøy for å undersøke interaksjon mellom elevenes forforståelse, symbolske medier og ulike former for kunnskap. Analysen blir illustrert og eksemplifisert gjennom kunstprosjektet Mål tid(en).Downloads
Published
2014-12-19
How to Cite
Lindstøl, F. (2014). Mål tid(en): Dramaturgiske og kunnskapsteoretiske implikasjoner til en pragmatisk estetikk. Nordic Journal of Art & Research, 3(2). https://doi.org/10.7577/information.v3i2.1210
Issue
Section
Articles, peer reviewed
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).