Mål tid(en): Dramaturgiske og kunnskapsteoretiske implikasjoner til en pragmatisk estetikk

Authors

  • Fride Lindstøl

DOI:

https://doi.org/10.7577/information.v3i2.1210

Abstract

Artikkelen tar utgangspunkt i begreper fra den pragmatiske estetikken for å undersøke og analysere forholdet mellom estetisk erfaring og læring i en kunstpedagogisk praksis. Transformasjon, symbolsk interaksjon og erfaringshandlinger er sentrale begreper for analysen. Begrepene er valgt som verktøy for å undersøke interaksjon mellom elevenes forforståelse, symbolske medier og ulike former for kunnskap. Analysen blir illustrert og eksemplifisert gjennom kunstprosjektet Mål tid(en).

Published

2014-12-19

How to Cite

Lindstøl, F. (2014). Mål tid(en): Dramaturgiske og kunnskapsteoretiske implikasjoner til en pragmatisk estetikk. Nordic Journal of Art & Research, 3(2). https://doi.org/10.7577/information.v3i2.1210

Issue

Section

Articles, peer reviewed