Å utvikle eit fagleg repertoar i kunst og handverk

Grunnlag for djupnelæring i eit praksisfellesskap på 5. trinn

Författare

DOI:

https://doi.org/10.7577/TechneA.5840

Abstract

Denne artikkelen bygger på ei kasusstudie frå 5. trinn innan det norske grunnskulefaget kunst og handverk (KH). Undersøkinga søker større kunnskap om det faglege repertoaret av delte ressursar elevane i eit spesifikt praksisfellesskap øver inn og etablerer etter målsettinga om djupnelæring gjennom tre observerte oppgåveperiodar. Engelskspråkleg litteratur omtaler mellom anna djupnelæring som deep learning og in-dept learning. Data er henta frå deltakande observasjon, 12 individuelle elevintervju og dokument i form av oppgåvetekstar. Tematisk innhalds­analyse av visuell og skriftleg data viser at praksisfellesskapet først og fremst øver inn og etablerer eit ferdigheitsorientert handlingsrepertoar frå praktisk skapande arbeid med verktøy og materiale. Dette er i tråd med gjeldande læreplanverk og forbunde med premissa for praksisen. I lys av det faglege repertoaret som kjem til uttrykk i kasusstudien samt konseptet Knowledge Building kan ein seie at fellesskapet utviklar kunnskapsbasen sin. Det viser seg at elevane i liten grad omgrepsfestar sitt eige læringsutbytte, men at dei koplar læringa til ulike aspekt av det praktisk skapande arbeidet.

Nøkkelord: Kunst og handverk, Praksisfellesskap, Ferdigheitsorientert handlingsrepertoar, Djupnelæring, Knowledge Building

Författarbiografi

Laila Belinda Fauske

Instituttleder, Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap, Institutt for estetiske fag, 
Campus Notodden, Universitetet i Sørøst-Norge (USN)

Downloads

Publicerad

2024-08-08 — Uppdaterad 2024-11-14

Referera så här

Simonsen, E. A., & Fauske, L. B. (2024). Å utvikle eit fagleg repertoar i kunst og handverk: Grunnlag for djupnelæring i eit praksisfellesskap på 5. trinn. Techne serien - Forskning i slöjdpedagogik och slöjdvetenskap, 31(2), 55–74. https://doi.org/10.7577/TechneA.5840

Nummer

Sektion

Artiklar