Being-with: Access to Relation, Participation, and Togetherness in Contemporary Art
DOI:
https://doi.org/10.7577/information.v6i1.2133Sammendrag
Being-with is an artistically based research project aimed at applying and studying participatory and relational practices within the arts as well as addressing the esthetical and ethical questions that such practices generate. The participants in Being-with – researchers and artists as well as children, parents, grandparents, siblings and other residents in the small town of Høvåg in Norway – gathered weekly for half a year to experience how aesthetic production may interact with social space and vice versa. The article reflects on what consequences such interaction may have for the conception of art, and its arenas and agendas … when we consider art not only as a reflection of our lives, but also as an agent shaping our lives and changing the social surroundings we are part of. The article relates discourses of aesthetics penned by continental philosophers over the last 50 years to a specific setting in a Nordic contemporary art practice.Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Forfattere som publiserer med dette tidsskriftet må være enige i følgende vilkår:
a) Forfattere beholder opphavsrett, men gir tidsskriftet rett til første publikasjon med arbeidet, samtidig som artikkelen er lisensiert under en Creative Commons Attribution-lisens som tillater andre å dele arbeidet med en anerkjennelse og referanse til forfatterskap og første publikasjon i dette tidsskriftet.
b) Forfattere må ikke inngå separate, ytterligere kontraktsmessige ordninger for eksklusiv distribusjon av artikkelens publiserte versjon av arbeidet (for eksempel legge det til et institusjonelt arkiv eller publisere det i en fagbok), uten referanse en anerkjennelse av hvor artikkelen først ble publisert. Dette gjelder for eksempel artikler som publiseres i Nordisk Barnehageforskning og som senere blir del av et doktorgradsarbeid. Da er det viktig å ha tydelige referanser til hvor og når artikkelen er publisert første gang.
c). Forfattere kan ikke legge inn sine arbeid på nettet eller publisere dem i en doktoravhandling (for eksempel i institusjonelle arkiv eller på en hjemmeside) før eller under innsendings- og fagfellevurderingsprosessen, da dette kan skape uorden i referansesystemet til artikkelen.