What Is Good and Bad Children’s Music? Exploring Quality and Value in Music for Children
DOI:
https://doi.org/10.7577/information.v6i2.2278Sammendrag
This article outlines and discusses various aspects of quality and value in children’s music. Quality is defined as something performative—that is, characteristics within the aesthetic object that gain significance and value through interaction with listening subjects. The article argues that the judgment of quality in music is always relative, depending on the listener and the criteria in play, and when it comes to children’s music, a variety of participating subjects and possible criteria could be involved. This pluralistic, relativistic concept of quality allows the author to theoretically examine quality perceptions of children’s music by employing different sets of criteria significant to the aesthetic object and its various functions and, philosophically, through the viewpoints of different agents in the field of children’s music. Through this analytical exercise, the article contributes to the categorization and understanding of various logics underpinning normative judgments of children’s music.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Forfattere som publiserer med dette tidsskriftet må være enige i følgende vilkår:
a) Forfattere beholder opphavsrett, men gir tidsskriftet rett til første publikasjon med arbeidet, samtidig som artikkelen er lisensiert under en Creative Commons Attribution-lisens som tillater andre å dele arbeidet med en anerkjennelse og referanse til forfatterskap og første publikasjon i dette tidsskriftet.
b) Forfattere må ikke inngå separate, ytterligere kontraktsmessige ordninger for eksklusiv distribusjon av artikkelens publiserte versjon av arbeidet (for eksempel legge det til et institusjonelt arkiv eller publisere det i en fagbok), uten referanse en anerkjennelse av hvor artikkelen først ble publisert. Dette gjelder for eksempel artikler som publiseres i Nordisk Barnehageforskning og som senere blir del av et doktorgradsarbeid. Da er det viktig å ha tydelige referanser til hvor og når artikkelen er publisert første gang.
c). Forfattere kan ikke legge inn sine arbeid på nettet eller publisere dem i en doktoravhandling (for eksempel i institusjonelle arkiv eller på en hjemmeside) før eller under innsendings- og fagfellevurderingsprosessen, da dette kan skape uorden i referansesystemet til artikkelen.