Promoting integrative teaching through interdisciplinary arts and crafts collaboration between after-school clubs
DOI:
https://doi.org/10.7577/information.v7i1.2709Sammendrag
This article presents an art-teacher-researcher’s perspective on issues related to project-based integrative visual arts teaching to primary school students attending after-school activities. Based on the theoretical assumption that contemporary art forms are a suitable pedagogical solution for integrative visual arts teaching, the study explores the transformation and materialisation of a conceptual contemporary art installation into a performance. The described processes reveal the potential of contemporary art forms for encouraging integrative teaching through multiprofessional collaboration, which enhances the simultaneous application of the four integrative teaching styles as defined by Bresler (1995): subservient, co-equal, affective and social. The study demonstrates how artistic multiprofessional collaboration, triggered by the contemporary art expression can, in practice, extend the integrative learning opportunities by putting the students into authentic creative processes.
The results of this action research confirm that after-school activities provide a favourable environment for quality integrative teaching as they give the freedom to plan educational thematic projects that allow active co-equal collaborations. Such projects unfold the possibilities for learning in collaboration through artistic expression and multidisciplinary discovery, which in turn fosters knowledge and skill transferability that go beyond the discipline-based school curriculum.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Forfattere som publiserer med dette tidsskriftet må være enige i følgende vilkår:
a) Forfattere beholder opphavsrett, men gir tidsskriftet rett til første publikasjon med arbeidet, samtidig som artikkelen er lisensiert under en Creative Commons Attribution-lisens som tillater andre å dele arbeidet med en anerkjennelse og referanse til forfatterskap og første publikasjon i dette tidsskriftet.
b) Forfattere må ikke inngå separate, ytterligere kontraktsmessige ordninger for eksklusiv distribusjon av artikkelens publiserte versjon av arbeidet (for eksempel legge det til et institusjonelt arkiv eller publisere det i en fagbok), uten referanse en anerkjennelse av hvor artikkelen først ble publisert. Dette gjelder for eksempel artikler som publiseres i Nordisk Barnehageforskning og som senere blir del av et doktorgradsarbeid. Da er det viktig å ha tydelige referanser til hvor og når artikkelen er publisert første gang.
c). Forfattere kan ikke legge inn sine arbeid på nettet eller publisere dem i en doktoravhandling (for eksempel i institusjonelle arkiv eller på en hjemmeside) før eller under innsendings- og fagfellevurderingsprosessen, da dette kan skape uorden i referansesystemet til artikkelen.