Merging the arts of song and dance
New methodical options for teaching students within the disciplines of song and dance
DOI:
https://doi.org/10.7577/information.v6i1.2885Sammendrag
To learn, acquire knowledge, and develop skills is an embodied process. In this article, the authors argue that merging the fields of song and dance is dependent on a deeper understanding of how the mind and the body interact, and they utilize the concept of enactive cognition to explain these processes. The authors maintain that students need insight into these processes in order to improve their learning and, consequently, their performance. Retrospective examples taken from three educational situations within the musical theatre context elucidate the discussion of the concepts of alignment and breathing. These frequently used concepts are often a source of confusion and misunderstanding for the student. To alleviate this, a stronger, interdisciplinary dialogue among the singing and dance teachers who are involved in the genre of musical theatre needs to be developed. The authors suggest collaborative teaching as a means to develop the teaching methods and as the pathway to attaining a common base when integrating the skills of singing and dancing.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Forfattere som publiserer med dette tidsskriftet må være enige i følgende vilkår:
a) Forfattere beholder opphavsrett, men gir tidsskriftet rett til første publikasjon med arbeidet, samtidig som artikkelen er lisensiert under en Creative Commons Attribution-lisens som tillater andre å dele arbeidet med en anerkjennelse og referanse til forfatterskap og første publikasjon i dette tidsskriftet.
b) Forfattere må ikke inngå separate, ytterligere kontraktsmessige ordninger for eksklusiv distribusjon av artikkelens publiserte versjon av arbeidet (for eksempel legge det til et institusjonelt arkiv eller publisere det i en fagbok), uten referanse en anerkjennelse av hvor artikkelen først ble publisert. Dette gjelder for eksempel artikler som publiseres i Nordisk Barnehageforskning og som senere blir del av et doktorgradsarbeid. Da er det viktig å ha tydelige referanser til hvor og når artikkelen er publisert første gang.
c). Forfattere kan ikke legge inn sine arbeid på nettet eller publisere dem i en doktoravhandling (for eksempel i institusjonelle arkiv eller på en hjemmeside) før eller under innsendings- og fagfellevurderingsprosessen, da dette kan skape uorden i referansesystemet til artikkelen.