Exploring Situations Between Art and Pedagogy: The Dance Project Var Vrimmel as an Aesthetic Learning Process with Fourth Graders as Participants
DOI:
https://doi.org/10.7577/information.3753Sammendrag
This article investigates aesthetic learning processes from the perspective of three dancers working in a school context. It is based on our own experiences from Var Vrimmel – a dance project carried out by the dance group Landing at a Norwegian primary school in 2019, where three dancers were “artists in residence” at a primary school for four weeks. We present three different formats, each with a different relationship between the dancers and the fourth graders participating in the project. Our intention is to outline, describe and discuss how our practice can facilitate aesthetic processes at the intersection between art and education. Our theoretical framework is based on John Dewey’s work, particularly his definition of aesthetic experience. Our aim is to contribute to understanding the notion of aesthetic learning processes and broaden perspectives on how artists could work in a school context and the roles they might have.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2021 Venke Marie Sortland, Ida Gudbrandsen
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Forfattere som publiserer med dette tidsskriftet må være enige i følgende vilkår:
a) Forfattere beholder opphavsrett, men gir tidsskriftet rett til første publikasjon med arbeidet, samtidig som artikkelen er lisensiert under en Creative Commons Attribution-lisens som tillater andre å dele arbeidet med en anerkjennelse og referanse til forfatterskap og første publikasjon i dette tidsskriftet.
b) Forfattere må ikke inngå separate, ytterligere kontraktsmessige ordninger for eksklusiv distribusjon av artikkelens publiserte versjon av arbeidet (for eksempel legge det til et institusjonelt arkiv eller publisere det i en fagbok), uten referanse en anerkjennelse av hvor artikkelen først ble publisert. Dette gjelder for eksempel artikler som publiseres i Nordisk Barnehageforskning og som senere blir del av et doktorgradsarbeid. Da er det viktig å ha tydelige referanser til hvor og når artikkelen er publisert første gang.
c). Forfattere kan ikke legge inn sine arbeid på nettet eller publisere dem i en doktoravhandling (for eksempel i institusjonelle arkiv eller på en hjemmeside) før eller under innsendings- og fagfellevurderingsprosessen, da dette kan skape uorden i referansesystemet til artikkelen.