Art in Education – Treasures Within and Treasures Between Us
DOI:
https://doi.org/10.7577/information.4450Sammendrag
This special issue of Nordic Journal of Arts and Research is a collection of articles based on selected papers presented at the conference Art in Education held at Oslo Metropolitan university in august 2019. Our goal with the conference was to create a widely based international venue for exploring the many ways in which art becomes meaningful and powerful through ways of teaching and arts promotion. A key intention was to include both artists, academics and teachers and to stimulate encounters that cross conventional disciplinary barriers. The two partners organizing the conference were Kulturtanken: Arts for Young Audiences Norway, and the Faculty of Education at Oslo Metropolitan University. The mobilisation of both the artistic and scholarly networks of these two organizations laid the grounds for three days of stimulating interaction, art experiences and discussions
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2021 Mildrid Bjerke, Jan Sverre Knudsen, Lise Lundh, Ragnhild Tronstad
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Forfattere som publiserer med dette tidsskriftet må være enige i følgende vilkår:
a) Forfattere beholder opphavsrett, men gir tidsskriftet rett til første publikasjon med arbeidet, samtidig som artikkelen er lisensiert under en Creative Commons Attribution-lisens som tillater andre å dele arbeidet med en anerkjennelse og referanse til forfatterskap og første publikasjon i dette tidsskriftet.
b) Forfattere må ikke inngå separate, ytterligere kontraktsmessige ordninger for eksklusiv distribusjon av artikkelens publiserte versjon av arbeidet (for eksempel legge det til et institusjonelt arkiv eller publisere det i en fagbok), uten referanse en anerkjennelse av hvor artikkelen først ble publisert. Dette gjelder for eksempel artikler som publiseres i Nordisk Barnehageforskning og som senere blir del av et doktorgradsarbeid. Da er det viktig å ha tydelige referanser til hvor og når artikkelen er publisert første gang.
c). Forfattere kan ikke legge inn sine arbeid på nettet eller publisere dem i en doktoravhandling (for eksempel i institusjonelle arkiv eller på en hjemmeside) før eller under innsendings- og fagfellevurderingsprosessen, da dette kan skape uorden i referansesystemet til artikkelen.