Trembling: The winds and I
DOI:
https://doi.org/10.7577/ar.5641Emneord (Nøkkelord):
critical feminist pedagogy, voice, relationship with natureSammendrag
This is a text based on a keynote address that I gave at the IDIERI, 2022 conference in Warwick. The theme of IDIERI, 2022 was “Navigating mess and complexity in uncertain times.” It is particularly relevant to this issue because the project described in this keynote emerges from, and is embedded in, our on-going work at Study Hall Educational Foundation (SHEF) and addresses Sustainable Development Goals 1, 4, 5, 10 and 13. The project is about teenage girls in Lucknow, India. It includes critical dialogues, poetry and drama, and culminates in a collectively curated script and performance. As girls in India, it reveals their fears and concerns about their current lives and their view of their future . Their embodied voices and poems show us what their lives are like and how they feel about the uncertainties shaped by their experience. Strict patriarchal social norms leave them feeling insecure, unsafe and unfree at home and in their immediate environment. It emerged that while they have a caring, connected relationship with nature, the climate crisis seems too distant. Their concerns about securing their present lives are more immediate.
Referanser
Best, D. (1985). Feeling and reason in the arts. Allen & Unwin.
Boleslavsky, R. (1933). Acting: The First Six Lessons. Echo Point Books & Media, LLC.
Cussen, J. (n.d.). What is Metamodernism? The Living Philosophy. Retrieved May 24, 2023, from https://www.thelivingphilosophy.com/what-is-metamodernism/
Dasgupta, S. (1922). A History of Indian Philosophy (Vol I). Cambridge University Press.
Davis, D. (Ed.). (2005). Edward Bond and the Dramatic Child: Edward Bond's Plays for Young People. Trentham.
Freinacht, H. (2017). The Listening Society. Metamoderna.
Lorde, A. (1984). Sister Outsider: Essays and Speeches. Crossing Press.
Sahni, U. (2017). Reaching for the Sky: Empowering Girls Through Education. Brookings Institution Press.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2023 Dr
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Forfattere som publiserer med dette tidsskriftet må være enige i følgende vilkår:
a) Forfattere beholder opphavsrett, men gir tidsskriftet rett til første publikasjon med arbeidet, samtidig som artikkelen er lisensiert under en Creative Commons Attribution-lisens som tillater andre å dele arbeidet med en anerkjennelse og referanse til forfatterskap og første publikasjon i dette tidsskriftet.
b) Forfattere må ikke inngå separate, ytterligere kontraktsmessige ordninger for eksklusiv distribusjon av artikkelens publiserte versjon av arbeidet (for eksempel legge det til et institusjonelt arkiv eller publisere det i en fagbok), uten referanse en anerkjennelse av hvor artikkelen først ble publisert. Dette gjelder for eksempel artikler som publiseres i Nordisk Barnehageforskning og som senere blir del av et doktorgradsarbeid. Da er det viktig å ha tydelige referanser til hvor og når artikkelen er publisert første gang.
c). Forfattere kan ikke legge inn sine arbeid på nettet eller publisere dem i en doktoravhandling (for eksempel i institusjonelle arkiv eller på en hjemmeside) før eller under innsendings- og fagfellevurderingsprosessen, da dette kan skape uorden i referansesystemet til artikkelen.