Gå til hovedinnholdet Gå til navigasjonsmenyen Gå til bunnteksten
Tidsskrift for Nordisk barnehageforskning
  • Nyeste
  • Arkiv
  • Oppslagstavle
  • Om
    • Tidsskriftet
    • Innleveringer
    • Redaksjon
    • Kontakt
Søk
  • Registrer
  • Logg inn
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 14 (2017)

Vol 14 (2017)

Publisert: 2017-02-07

Articles

  • Injuries in Norwegian Early Childhood and Care (ECEC) Institutions

    Ole Johan Sando, Ellen Beate Hansen Sandseter, Ingar Pareliussen, Camilla Kalvatn Egset
    • PDF (English)
  • Teachers’ actions and children’s interests. Quality becomings in preschool documentation

    Katarina Elfström Pettersson
    • PDF (English)
  • (Meta)Theoretical gateways in studies on assessment and documentation in preschool – a research review with a Scandinavian focus

    Ann-Christine Vallberg Roth
    • PDF (English)
  • ”Please do not disturb” - Om at opretholde nærværende dialoger mellem børn og pædagoger i børnehaver

    Marie Højholt
    • PDF
  • Barnehagestyreres opplevelser av forholdet til skolen i spørsmål om barns læring

    Kari Hoås Moen
    • PDF
  • De yngste barna og tingene deres – en ANT-analyse av lek i småbarnsavdelinger

    Dag Øystein Nome
    • PDF
  • Hvordan underviser barnehagelærere? Eller gjør man ikke det i barnehagen?

    Per-Einar Sæbbe, Ingrid Pramling Samuelsson
    • PDF
  • Jeg er en sånn hverdagspedagog! Barnehagestyreres profesjonelle handlingsrom for å styrke barnehagelæreres anvendelse av fagspråk

    Ann Kristin Larsen, Mette Vaagan Slåtten
    • PDF
  • Observasjonens betydning i den profesjonelle praksis

    Mona Halsaunet Frønes
    • PDF
  • Språkkartlegging av flerspråklige barn i barnehagen - fra kontrovers til kompromiss?

    Nassira Essahli Vik
    • PDF
  • Outside belonging: A study of bullying in a daycare institution

    Mai Brit Helgesen
    • PDF (English)

Make a Submission

Make a Submission

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål
Mer informasjon om dette publiseringssystemet, plattformen og arbeidsflyten fra OJS/PKP.