Vol. 9 No. 1 (2025): Thematised issue: Power and majority discourses in education - critical perspectives / Makt og majoritetsdiskursar i utdanning – kritiske perspektiv

					View Vol. 9 No. 1 (2025): Thematised issue: Power and majority discourses in education - critical perspectives / Makt og majoritetsdiskursar i utdanning – kritiske perspektiv

(More articles to come)

This special issue highlights critical perspectives on power and majority discourses in education from both local, global, and comparative perspectives from the global South and the global North. Such new insight might contribute to a critical debate about education’s role in society, nationally and globally.

Dette spesialnummeret vektlegg kritiske perspektiv på makt og majoritetsdiskursar i utdanning, frå både lokale, globale og komparative perspektiv frå det globale sør til det globale nord. Ny innsikt på feltet kan bidra til ein kritisk debatt kring utdanning si rolle i samfunnet, nasjonalt og globalt.  

Guest editors/gjesteredaktørar: Anne Grethe Sønsthagen & Ane Bergersen (Western Norway University of Applied Sciences/Høgskulen på Vestlandet)

Published: 2025-01-23

Articles