How do you know?
DOI:
https://doi.org/10.7577/ar.5799Sammendrag
How meaning is created, circulated, and manipulated in the post-truth era is not self-evident. How are we to distinguish between the distribution and power of constructed information and knowledge production? These were questions at the core of the discursive project on epistemology entitled How do you know? at KHiO Oslo National Academy of the Arts in 2017/2018. How do you know? was initiated by professor Apolonija Šušteršič, a Slovenian architect and visual artist whose work is related to critical analysis of public space, and Maria Lind, a Swedish curator, art writer, and educator. In this project, they focused on current ways of thinking and how these generate significance across fields such as art, philosophy, science, and education. In the following conversation, Šušteršič and Lind use their experience from How do you know? to look back on how they have worked together on several occasions since 1997. The conversation is conducted in response to a list of topics proposed by Olga Schmedling, editor of the current issue of Researching public art and public space, part 2.
Referanser
Boltanski, L., and Chiapello, E. (2005). The New Spirit of Capitalism. Verso. https://doi.org/10.1007/s10767-006-9006-9
Haraway, D. (1988). "Situated Knowledges: The Science Question in Feminism and the Privilege of Partial Perspective". Feminist studies 14(3). 575-599. https://doi.org/10.2307/3178066
Lind, M., and Šušteršič, A. (1999). Moderna Museet Projekt 4.2-14.3 1999. Exhibition catalogue. Moderna Museet. 42.
Maharaj, S. (2018). "Art as Knowledge as Difference". Lecture. https://www.stedelijk.nl/en/digdeeper/art-knowledge-difference.
Šušteršič, A. (2013). "Hustadt Inshallah: Learning from a Participatory Art Project in a Trans-local Neighbourhood". PhD diss. https://www.lunduniversity.lu.se/lup/publication/c606f8c2-0ef0-4370-92ea-2a3cab89704f
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2024 Apolonija Šušteršič, Maria Lind
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Forfattere som publiserer med dette tidsskriftet må være enige i følgende vilkår:
a) Forfattere beholder opphavsrett, men gir tidsskriftet rett til første publikasjon med arbeidet, samtidig som artikkelen er lisensiert under en Creative Commons Attribution-lisens som tillater andre å dele arbeidet med en anerkjennelse og referanse til forfatterskap og første publikasjon i dette tidsskriftet.
b) Forfattere må ikke inngå separate, ytterligere kontraktsmessige ordninger for eksklusiv distribusjon av artikkelens publiserte versjon av arbeidet (for eksempel legge det til et institusjonelt arkiv eller publisere det i en fagbok), uten referanse en anerkjennelse av hvor artikkelen først ble publisert. Dette gjelder for eksempel artikler som publiseres i Nordisk Barnehageforskning og som senere blir del av et doktorgradsarbeid. Da er det viktig å ha tydelige referanser til hvor og når artikkelen er publisert første gang.
c). Forfattere kan ikke legge inn sine arbeid på nettet eller publisere dem i en doktoravhandling (for eksempel i institusjonelle arkiv eller på en hjemmeside) før eller under innsendings- og fagfellevurderingsprosessen, da dette kan skape uorden i referansesystemet til artikkelen.