Book Review: The Design Way. Intentional Change in an Unpredictable World (second edition)
DOI:
https://doi.org/10.7577/formakademisk.1238Emneord (Nøkkelord):
The Design WaySammendrag
The premise of The Design Way is that in today’s rapidly changing world, current intellectual traditions are becoming increasingly inadequate – if still important – approaches to managing human affairs. For example, hard and soft sciences can help us understand how the world works, but generally offer little guidance on intentionally changing it. To address this shortcoming, the authors advance design as a distinct tradition that finds its key feature in making a novel idea concrete.
Nedlastinger
Publisert
2014-12-16
Hvordan referere
Cucchiara, S. (2014). Book Review: The Design Way. Intentional Change in an Unpredictable World (second edition). FormAkademisk, 7(4). https://doi.org/10.7577/formakademisk.1238
Utgave
Seksjon
Bokanmeldelser
Lisens
- Forfatteren(e) beholder sin opphavs- og kopieringsrett til eget manuskript, men gir tidsskriftet varig rett til 1) å fremføre manuskriptet for offentligheten i den opprinnelig publiserte digitale form, og 2) å registreres og siteres som første publisering av manuskriptet.
- Forfatteren må selv forvalte sine økonomiske kopieringsrettigheter overfor eventuell tredjepart.
- Tidsskriftet gir ingen økonomisk eller annen kompensasjon for innsendte bidrag, medmindre det er gjort særskilt avtale om dette med forfatteren(e).
- Tidsskriftet plikter å arkivere manuskriptet (inklusive metadata) i den opprinnelig publiserte digitale form, i minst ett dertil egnet åpent tilgjengelig langtidsarkiv for digitalt materiell, som for eksempel i de norske universitetenes institusjonsarkiv innen rammen av NORA-samarbeidet.
- Lesere av tidsskriftet kan ta utskrift av de fremførte manuskriptene under samme betingelser som gjelder ved kopiering av fysiske eksemplar. Dette innebærer at masseframstilling av fysiske eksemplar, eller framstilling av eksemplar for kommersielle formål, ikke er tillatt uten etter avtale med forfatteren(e).