Book Review: Theoretical and Practical Knowledge in Teacher Qualification – interconnections and tensions (Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger). Thorsen, K. E. & Michelet, S. (eds). Universitetsforlaget
DOI:
https://doi.org/10.7577/njcie.3800Keywords:
teacher educationDownloads
Metrics
References
Bjerke, A. H., Eriksen, E., Rodal, C., & Solem, I. H. (2019). "Oppdrag" i matematikk - om å koble teori og praksis. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 39-54). Universitetsforlaget.
Elvebakk, L., Lundberg, P., & Vederhus, I. (2019). Praksislæraren som lærarudannar i norskfaget. Ein studie. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 58-74). Universitetsforlaget.
Hammerness, K. (2013). Examining Features of Teacher Education in Norway. Scandinavian Journal of Educational Research, 57(4), 400-419. https://doi.org/10.1080/00313831.2012.656285
Hovik, E. K., Reinholdtsen, L., & Smestad, B. (2019). Refleksjonsmuligheter i en eksamen som inkluderer undervisningspraksis. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 163-180). Universitetsforlaget
Lind, A., Nergård, M. E., & Svenkerud, A. (2019). Lærerstudenters arbeid med skjønnlitteratur i praksisskolene. En studie av fem praksisgruppers adapsjon av en klassiker. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 114-130). Universitetsforlaget.
Lindboe, I. M., & Eid Karby, K. M. (2019). Praksisperioden som læringsfelleskap. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 197-217). Universitetsforlaget.
Michelet, S., & Eri, T. (2019). Kvalifisering for læreres yrkespraksis. Casebasert dialogseminar som strategi for å løfte grunnskolens klasserom inn i teoriundervisning. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 241-267). Universitetsforlaget.
Nergård, M. E., & Lundberg, P. (2019). "Jeg lærte at jeg kan mer enn det jeg tror". En studie av flerspråklighet som ressurs i grunnskoleundervisning. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 181-196). Universitetsforlaget.
Olsen, S. T., Wikan, G., Klein, J., & Hagen, A. (2019). Praksisstudier i fremmed land- bedre lærere i eget land? In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 131-146). Universitetsforlaget.
Rinholm, H. (2019). Profesjonsrelevans i spenningen mellom praktisk og teoretisk kunnskap i lærerutdanningens musikkfag. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 96-113). Universitetsforlaget.
Thorsen, K. E. (2019). Utvikling av faglig kompetanse i praksis. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering (pp. 25-34). Universitetsforlaget.
Thorsen, K. E., & Michelet, S. (Eds.). (2019). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. Universitetsforlaget. Universitetsforlaget.
Tørnby, H. (2019). "To draw is to think in another way". Om studentenes estestiske visualiseringer av praksis. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 75-95). Universitetsforlaget.
Ulleberg, I. (2019). Læringsaktiviteter i praksisstudiene. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 218-240). Universitetsforlaget.
Vingdal, I. M. (2019). Reflektert studentundervisning i gruppe. In K. E. Thorsen & S. Michelet (Eds.), Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger (pp. 147-162). Universitetsforlaget.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Beverley Goldshaft
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Declaration on copyright
- The author/s will keep their copyright and right of reproduction of their own manuscript, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License, but give the journal a permanent right to 1) present the manuscript to the public in the original form in which it was digitally published and 2) to be registered and cited as the first publication of the manuscript.
- The author itself must manage its financial reproduction rights in relation to any third-parties.
- The journal does not provide any financial or other remuneration for contributions submitted.
- Readers of the journal may print the manuscripts presented under the same conditions that apply to reproduction of a physical copy. This means that mass reproduction of physical copies or production of copies for commercial purposes is not permitted without the agreement of the author/s.