Vol 14 Nr. 2 (2025): Å leve som a/r/tograf – et nordisk perspektiv (del 2)

manipulated picture of branches covered with snow and brick wall background

Dette nummeret av Nordic Journal for Art & Research er andre del av temanummeret som retter seg mot den kunstbaserte metodologien a/r/tografi, slik den blir forstått og arbeidet med i de nordiske landene. Å leve som a/r/tograf – et nordisk perspektiv belyser de a/r/tografiske koblingene som skapes i de bevegelige mellomrommene mellom kunstner, forsker og lærer (A-rtist/R-esearcher/T-eacher), og som involverer det individuelle og personlige så vel som det sosiale, for eksempel i praksisfellesskapet. Målet med temanummeret er å bidra til kunnskap som kan kaste lys over det særegne ståstedet som karakteriserer arbeidet til akademisk ansatte som jobber kunstfaglig i de nordiske lærerutdanningene. Denne andre (og siste) delen av temanummeret består av en innledning, seks fagfellevurderte vitenskapelige artikler, samt én eksplorativ tekst.

Redaktører: Torill Vist, Ann-Hege Lorvik Waterhouse, Maybritt Jensen & Ingrid Danbolt

Foto: Ann-Hege Lorvik Waterhouse

Publisert: 2025-06-30