An Audio-visual Approach to Teaching the Social Aspects of Sustainable Product Design
DOI:
https://doi.org/10.7577/formakademisk.1402Emneord (Nøkkelord):
Audio-visual resources, design education, product design, social sustainabilitySammendrag
This paper considers the impact of audio-visual resources in enabling students to develop an understanding of the social aspects of sustainable product design. Building on literature concerning the learning preferences of ‘Net Generation’ learners, three audio-visual workshops were developed to introduce students to the wider social aspects of sustainability and encourage students to reflect upon the impact of their practice. The workshops were delivered in five universities in Britain and Ireland among undergraduate and postgraduate students. They were designed to encourage students to reflect upon carefully designed audio-visual materials in a group-based environment, seeking to foster the preferences of Net Generation learners through collaborative learning and learning through discovery. It also sought to address the perceived weaknesses of this generation of learners by encouraging critical reflection. The workshops proved to be popular with students and were successful in enabling them to grasp the complexity of the social aspects of sustainable design in a short span of time, as well as in encouraging personal responses and creative problem solving through an exploration of design thinking solutions.Nedlastinger
Publisert
2015-07-13
Hvordan referere
Watkins, M. A. (2015). An Audio-visual Approach to Teaching the Social Aspects of Sustainable Product Design. FormAkademisk, 8(1). https://doi.org/10.7577/formakademisk.1402
Utgave
Seksjon
Artikler
Lisens
- Forfatteren(e) beholder sin opphavs- og kopieringsrett til eget manuskript, men gir tidsskriftet varig rett til 1) å fremføre manuskriptet for offentligheten i den opprinnelig publiserte digitale form, og 2) å registreres og siteres som første publisering av manuskriptet.
- Forfatteren må selv forvalte sine økonomiske kopieringsrettigheter overfor eventuell tredjepart.
- Tidsskriftet gir ingen økonomisk eller annen kompensasjon for innsendte bidrag, medmindre det er gjort særskilt avtale om dette med forfatteren(e).
- Tidsskriftet plikter å arkivere manuskriptet (inklusive metadata) i den opprinnelig publiserte digitale form, i minst ett dertil egnet åpent tilgjengelig langtidsarkiv for digitalt materiell, som for eksempel i de norske universitetenes institusjonsarkiv innen rammen av NORA-samarbeidet.
- Lesere av tidsskriftet kan ta utskrift av de fremførte manuskriptene under samme betingelser som gjelder ved kopiering av fysiske eksemplar. Dette innebærer at masseframstilling av fysiske eksemplar, eller framstilling av eksemplar for kommersielle formål, ikke er tillatt uten etter avtale med forfatteren(e).