Progressive Development of Creative Design Skills from Kindergarden Education
DOI:
https://doi.org/10.7577/formakademisk.1403Emneord (Nøkkelord):
children-design relations, basic design, develop creative thinkingSammendrag
This article offers an alternative view of design education, emphasising on its introduction in kindergarten and proposing a curriculum that covers design issues for introduction in kindergarten. This approach is suited to developing creative thinking skills. In an environment where children imagine, create, practice, modify, recognise, manipulate and share knowledge, experiences and objects are crucial in design education. Early childhood education should be advanced based on basic design issues—such as design principles, conceptualization, 2D/3D spatial allocation and composition—more comprehensively, which will enable children to construct perceptual, critical and analytic view points at an early age and develop these perspectives in the future. Based on this argument, the study model for design education in kindergarten, which will instil in children strong design knowledge, as well as stimulate their cognitive development.Nedlastinger
Publisert
2015-07-13
Hvordan referere
Yalcin, M. (2015). Progressive Development of Creative Design Skills from Kindergarden Education. FormAkademisk, 8(1). https://doi.org/10.7577/formakademisk.1403
Utgave
Seksjon
Artikler
Lisens
- Forfatteren(e) beholder sin opphavs- og kopieringsrett til eget manuskript, men gir tidsskriftet varig rett til 1) å fremføre manuskriptet for offentligheten i den opprinnelig publiserte digitale form, og 2) å registreres og siteres som første publisering av manuskriptet.
- Forfatteren må selv forvalte sine økonomiske kopieringsrettigheter overfor eventuell tredjepart.
- Tidsskriftet gir ingen økonomisk eller annen kompensasjon for innsendte bidrag, medmindre det er gjort særskilt avtale om dette med forfatteren(e).
- Tidsskriftet plikter å arkivere manuskriptet (inklusive metadata) i den opprinnelig publiserte digitale form, i minst ett dertil egnet åpent tilgjengelig langtidsarkiv for digitalt materiell, som for eksempel i de norske universitetenes institusjonsarkiv innen rammen av NORA-samarbeidet.
- Lesere av tidsskriftet kan ta utskrift av de fremførte manuskriptene under samme betingelser som gjelder ved kopiering av fysiske eksemplar. Dette innebærer at masseframstilling av fysiske eksemplar, eller framstilling av eksemplar for kommersielle formål, ikke er tillatt uten etter avtale med forfatteren(e).