Powerful learning at SEA
Toward a designerly theory of powerful learning systems
DOI:
https://doi.org/10.7577/formakademisk.2004Sammendrag
The Sea Education Association (SEA) has an international reputation for creating powerful learning experiences in semester-long programs that involve conducting scientific research while sailing tall ships. To what extent, how and why these experiences occur was studied through interviews, extant data analysis, and participant observation of the SEA Semester program Marine Biodiversity and Conservation. Themes consistent with past studies of powerful learning emerged, for example, authenticity, openness, relationships with others, and intense engagement, while outcomes continued to be highly individual. Relationships among these themes point toward complexity, design, and systemic design and suggest seeds of a theory of powerful learning systems.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
- Forfatteren(e) beholder sin opphavs- og kopieringsrett til eget manuskript, men gir tidsskriftet varig rett til 1) å fremføre manuskriptet for offentligheten i den opprinnelig publiserte digitale form, og 2) å registreres og siteres som første publisering av manuskriptet.
- Forfatteren må selv forvalte sine økonomiske kopieringsrettigheter overfor eventuell tredjepart.
- Tidsskriftet gir ingen økonomisk eller annen kompensasjon for innsendte bidrag, medmindre det er gjort særskilt avtale om dette med forfatteren(e).
- Tidsskriftet plikter å arkivere manuskriptet (inklusive metadata) i den opprinnelig publiserte digitale form, i minst ett dertil egnet åpent tilgjengelig langtidsarkiv for digitalt materiell, som for eksempel i de norske universitetenes institusjonsarkiv innen rammen av NORA-samarbeidet.
- Lesere av tidsskriftet kan ta utskrift av de fremførte manuskriptene under samme betingelser som gjelder ved kopiering av fysiske eksemplar. Dette innebærer at masseframstilling av fysiske eksemplar, eller framstilling av eksemplar for kommersielle formål, ikke er tillatt uten etter avtale med forfatteren(e).