Å fange med blikket og kjenne med hendene

Utstilling som skapande prosess og didaktisk grep

Forfattere

  • Astrid Hus Universitetet i Sørøst-Norge
  • Kirstine Riis Universitetet i Sørøst-Norge

DOI:

https://doi.org/10.7577/formakademisk.3536

Sammendrag

Ei utstilling med konkrete produkt, kan gi studentar større nærleik til materiale og kunnskap om teknisk utføring enn ved å møte produkt gjennom visuelle og digitale presentasjonar. Å presentere konkrete produkt og materiale gjennom undervisningsbasserte utstillingar er eit kreativt grep og ei viktig støtte for undervisning og veiledning. Etter bruk av utstilling som didaktisk grep eit bestemt semester, vart det gjennomført ei undersøking der ti studentar svara på spørjeskjema om kva utbyte dei hadde hatt av utstillinga. Fleirtalet svar at dei hadde blitt inspirerte til eige arbeid og tileigna seg kunnskap både om materiale og teknikkar. Studien viser at å hente fram aktuelle produkt og presentere dei på ein god visuell måte, gir motivasjon til å være kreativ.

Forfatterbiografi

Kirstine Riis, Universitetet i Sørøst-Norge

Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
Institutt for estetiske fag, Campus Notodden

Referanser

Austring, B. D. & Sørensen, M. (2006). Æstetik og læring [Aesthetics and learning]. Hans Reitzels Forlag

Alvesson, M. & Sköldberg, K. (2008). Tolkning och reflektion. Vetenskapsfilosofi och kvalitativ metod [Interpretation and reflection. Philosophy of science and qualitative method]. Studentlitteratur.

Barone, T & Eisner, E. W. (2011). Arts Based Research. SAGE Publications.

May, R. (1994). Mot til å skape [The courage to create] (K. O. Jensen & T. Arneberg Trans.). Aventura forlag. (Original work published 1975)

Molander, B. (2006). Håndverk og kunnskap [Crafts and knowledge]. Tapir akademisk forlag.

Slotte, C. (2010). Closer. Närmare. Kunsthøyskolen i Bergen.

Springgay, S., Irwin, R. L., & Kind, S. W. (2005). A/r/tography as Living Inquiry Through Art and Text. Qualitative Inquiry, 11(6), 897–912. https://doi.org/10.1177/1077800405280696

Waterhouse, A. H. Lorvik (2013). I materialenes verden: Perspektiver og praksiser i barnehagens kunstneriske virksomhet [In the world of materials: Perspectives and practices in the kindergarten's artistic activity]. Fagbokforlaget.

Publisert

2020-09-25

Hvordan referere

Hus, A., & Riis, K. (2020). Å fange med blikket og kjenne med hendene: Utstilling som skapande prosess og didaktisk grep. FormAkademisk, 13(3). https://doi.org/10.7577/formakademisk.3536

Cited by