The Global Studio - Incorporating Peer-Learning into the Design Curriculum
DOI:
https://doi.org/10.7577/formakademisk.1406Emneord (Nøkkelord):
peer tutoring, peer learning, learning to deal with complexity, tutor-led learning, student-led learningSammendrag
In ‘tutor-led’ design education, lecturers reside at the centre of teaching & learning activities. We argue that tutor-led design education does not prepare graduates sufficiently for working in highly complex professional capacities. We outline an alternative learning environment named the Global Studio in which lecturers are more ‘distant’ in pedagogical activities. This ‘distance’ opens up learning spaces which expose students to complex project situations in preparation for professional working life. Global Studio projects are ‘student-led’ and contain explicit opportunities for peer tutoring to ensue. Feedback indicates that learners benefitted from engaging in peer tutoring. However, many students struggled with making important decisions when operating outside of the tutor-led learning environment. To maximise their benefit, we argue that student-led projects featuring peer-tutoring should be scaffolded throughout design programmes to provide students with a sufficient level of exposure to this mode of learning.
Image by artist Malcom Jones. http://www.malcomjones.com/index.htm

Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
- Forfatteren(e) beholder sin opphavs- og kopieringsrett til eget manuskript, men gir tidsskriftet varig rett til 1) å fremføre manuskriptet for offentligheten i den opprinnelig publiserte digitale form, og 2) å registreres og siteres som første publisering av manuskriptet.
- Forfatteren må selv forvalte sine økonomiske kopieringsrettigheter overfor eventuell tredjepart.
- Tidsskriftet gir ingen økonomisk eller annen kompensasjon for innsendte bidrag, medmindre det er gjort særskilt avtale om dette med forfatteren(e).
- Tidsskriftet plikter å arkivere manuskriptet (inklusive metadata) i den opprinnelig publiserte digitale form, i minst ett dertil egnet åpent tilgjengelig langtidsarkiv for digitalt materiell, som for eksempel i de norske universitetenes institusjonsarkiv innen rammen av NORA-samarbeidet.
Verket vil bli publisert OpenAccess med en Creative Commons 4.0-lisens som tillater alle å lese, dele og tilpasse innholdet, også kommersielt, under lisensvilkårene:
Dette verket må tilskrives/ krediteres på riktig måte, en lenke må gis til CC-BY 4.0-lisensen, og endringer som er gjort må angis på en rimelig måte, men ikke på noen måte som antyder at lisensgiveren støtter deg eller din bruk.