Editorial
Special issue on embodied making and learning
DOI:
https://doi.org/10.7577/formakademisk.3934Sammendrag
This special issue on embodied making and learning is dedicated to aspects of embodied cognition that goes on in the field of art, craft and design. The contributors to this issue were invited from the Embodied Making and Learning (EMAL) research group at the University of South-Eastern Norway, where aspects of learning in creative practices have been studied from many different angles throughout the institutions nearly 80 years existence, and amplified since the formation of the group in 2014. With its 50 members, divided into five thematic clusters related to embodied making and learning, this research group is one of the largest in the field. It involves both experienced and early career researchers, as well as experienced university teachers, from several disciplines.
Referanser
Dunin-Woyseth, H., & Michl, J. (2001). Towards a disciplinary identity of the making professions: an introduction. In H. Dunin-Woyseth & J. Michl (Eds.), The Millennium Reader. Oslo School of Architecture.
Groh, J. M. (2014). Making space: How the brain knows where things are. Harvard University Press.
Gulliksen, M. S. (2017). Making matters? Unpacking the role of practical aesthetic making activities in the general education through the theoretical lens of embodied learning. Cogent Education, 4(1), 1415108.
https://doi.org/10.1080/2331186X.2017.1415108
Newen, A., de Bruin, L. & Gallagher, S. (2018). Introduction: 4E Cognition: Historical roots, key concepts, and central issues. In: A. Newen, L. de Bruin and S. Gallagher, 2018. (Eds.) The Oxford Handbook of 4E Cognition. Oxford University Press, (pp. 3-8).
Sawyer, R. K., (Ed.) (2014). The Cambridge handbook of the learning sciences. Cambridge University Press.
Schilhab, T. (2017). Derived embodiment in abstract language. Springer.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2020 Camilla Groth, Kirstine Riis, Marte Sørebø Gulliksen
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
- Forfatteren(e) beholder sin opphavs- og kopieringsrett til eget manuskript, men gir tidsskriftet varig rett til 1) å fremføre manuskriptet for offentligheten i den opprinnelig publiserte digitale form, og 2) å registreres og siteres som første publisering av manuskriptet.
- Forfatteren må selv forvalte sine økonomiske kopieringsrettigheter overfor eventuell tredjepart.
- Tidsskriftet gir ingen økonomisk eller annen kompensasjon for innsendte bidrag, medmindre det er gjort særskilt avtale om dette med forfatteren(e).
- Tidsskriftet plikter å arkivere manuskriptet (inklusive metadata) i den opprinnelig publiserte digitale form, i minst ett dertil egnet åpent tilgjengelig langtidsarkiv for digitalt materiell, som for eksempel i de norske universitetenes institusjonsarkiv innen rammen av NORA-samarbeidet.
- Lesere av tidsskriftet kan ta utskrift av de fremførte manuskriptene under samme betingelser som gjelder ved kopiering av fysiske eksemplar. Dette innebærer at masseframstilling av fysiske eksemplar, eller framstilling av eksemplar for kommersielle formål, ikke er tillatt uten etter avtale med forfatteren(e).